Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w roku szkolnym 2024/2025
Szanowni Państwo,
Przed nami nowy rok szkolny 2023/2024 i udział Państwa dzieci w zajęciach w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. W tym roku szkolnym planujemy udzielać pomocy psychologiczno-pedagogicznej w poniższych formach:
zajęcia specjalistyczne - dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego i dzieci zakwalifikowanych przez specjalistów szkolnych na podstawie opinii Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej i oceny efektywności prowadzonych zajęć w roku szkolnym 2023/2024 oraz zakwalifikowanych po przeprowadzonych we wrześniu obserwacjach pedagogicznych i działaniach diagnostycznych:
- Terapia logopedyczna,
- Terapia pedagogiczna,
- Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne,
- Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze,
- Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne
- Zajęcia związane z wyborem kierunku kształcenia i zawodu,
- Zajęcia rozwijające uzdolnienia,
- Porady i konsultacje,
- Warsztaty.
Od 1 września br. będą prowadzone obserwacje pedagogiczne przez nauczycieli, wychowawców i specjalistów. Po dokonaniu obserwacji i wyłonieniu uczniów szczególnie uzdolnionych oraz tych, dla których wskazane będzie wsparcie rozwoju poprzez specjalistyczne działania, będą prowadzone działania diagnostyczne (m.in. diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów, diagnozowanie logopedyczne, diagnozowanie zapotrzebowania uczniów na informacje edukacyjne i zawodowe, prowadzenie badań diagnostycznych uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się).