Rozwijanie empatii i wrażliwości na potrzeby drugiego człowieka, kształtowanie tolerancji wobec osób z niepełnosprawnościami oraz likwidowanie uprzedzeń i stereotypów na ich temat - to główne cele ogólnopolskiego projektu edukacyjnego ,,Jak mówić o niepełnosprawności", do realizacji którego przyłączyła się i nasza szkoła.
W jego ramach grupa uczniów uczęszczających na świetlicę weźmie udział w ośmiu zajęciach projektowych zorganizowanych przez logopedę.
Pierwsze z nich, dotyczące obchodzonego 29 września Międzynarodowego Dnia Niesłyszących i Języka Migowego, już za nami.
Uczestnicy zajęć poznali różnicę między osobami niedosłyszącymi oraz niesłyszącymi, zastanowili się nad tym, w jaki sposób możemy ułatwić takim osobom codzienne funkcjonowanie, spróbowali swoich sił w posługiwaniu się językiem migowym oraz czytaniu z ruchu warg. Widok aparatu słuchowego już ich nie zaskoczy.
Ponieważ symbolem osób niesłyszących i języka migowego jest niebieski motyl, uczniowie wykonali właśnie takie motylki, które obecnie... przysiadły na ścianach w różnych miejscach naszej szkoły.
Dopełnieniem obchodów tego ważnego dnia stały się umieszczone na korytarzach gazetki. Za ich sprawą wielu uczniów przystanęło i... próbowało ,,wymigać" własne imię. Znaleźli się i tacy, którzy dzielili się z rówieśnikami swoimi doświadczeniami z kontaktu z osobami niedosłyszącymi czy niesłyszącymi.