Kolejne zajęcia realizowane przez szkolnego logopedę w ramach projektu edukacyjnego ,,Jak mówić o niepełnosprawności" odbyły się 7 kwietnia, czyli w kilka dni po obchodach Światowego Dnia Świadomości Autyzmu. Dla grupy uczniów spośród tych uczęszczających na szkolną świetlicę miały więc charakter utrwalający. Za sprawą kilkuminutowego filmu dotyczącego funkcjonowania osób w spektrum autyzmu - ,,Podróż Marii" - dzieci przypomniały sobie m.in. o tym, w jaki sposób takie osoby radzą sobie z lękiem i stresem. Po krótkiej rozmowie na temat sposobów, w jakie z lękiem i stresem radzą sobie uczestniczące w zajęciach dzieci, rozpoczęliśmy część zajęć poświęconą zabawom sensorycznym - stymulującym rozwój zmysłów i pomagającym właśnie w sytuacjach stresowych. Największą radość sprawiła uczniom możliwość sprawdzenia właściwości własnoręcznie wykonanej z wody i mąki ziemniaczanej... cieczy nienewtonowskiej.
Realizowany projekt edukacyjny ma na celu rozwijanie empatii uczniów na potrzeby drugiego człowieka, kształtowanie postawy tolerancji oraz - m.in. podnoszenie jakości edukacji włączającej.
Kinga Kędzierska
(logopeda)