Podsumowanie realizowanego przez szkolnego logopedę projektu edukacyjnego ,,Jak mówić o niepełnosprawności" stanowiły zorganizowane 5 maja zajęcia związane z Dniem Walki z Dyskryminacją Osób Niepełnosprawnych obchodzone właśnie tego dnia także na całym świecie. Ich uczestnikami stała się grupa dzieci spośród tych uczęszczających na świetlicę szkolną. W rozwijaniu empatii i wrażliwości na potrzeby drugiego człowieka oraz kształtowaniu postawy tolerancji wobec osób z niepełnosprawnościami tym razem pomogło dzieciom wysłuchanie - w kąciku czytelniczym - opowieści Davida McKee pt. ,,Elmer", czyli historii słonia, który był inny niż pozostałe. Książka stanowiła pretekst do rozmowy o różnorodności - także tej związanej z niepełnosprawnościami omawianymi na poprzednich 7 zajęciach.
W usystematyzowaniu wiedzy na temat m.in. funkcjonowania osób niewidomych czy niesłyszących, pomogło dzieciom papierowe serce, które następnie trafiło na szkolną gazetkę. Znalazły się na nim niewielkie rysunki uczestników odnoszące się do omawianych niepełnosprawności. Nie zabrakło na nich psa przewodnika czy aparatów słuchowych. Z kolei wykonane przez dzieci gniotki będą przypominały im o specjalnych potrzebach wielu ich rówieśników - między innymi tych z autyzmem. Odrysowane i wycięte przez dzieci dłonie stanowią z kolei symbol ich solidarności z osobami niepełnosprawnymi.
Kinga Kędzierska